Suzuki Swift Sport: a takarékos élvezet legjobb eszköze

2005-ben láttuk először felbukkanni a Suzuki Swift Sportot a piacon. Ez a kis kompakt kocsi azonnal bebizonyította, hogy nem csak a nagy, erőteljes járgányok hozhatják meg az adrenalint a vezetők számára. A Swift Sport valódi hot hatch-jelleggel bírt, és a könnyűsége, lendületessége meglepően jó vezetési élményt kínált.

Az első generáció megjelenésével a Suzuki bebizonyította, hogy az apró méret nem jelent korlátozást az autó iránti szenvedélyben. A stílusos dizájn és a dinamikus vezetési tulajdonságok miatt azonnal belopta magát a sportos vezetők szívébe.

 

A Suzuki Swift Sport egy továbbfejlesztett 1,6 literes M16A kódjelű négyhengeres motort kapott, amely 11,1:1 sűrítési arányt, agresszív profilú vezérműtengelyt, megerősített szeleprugókat és kovácsolt dugattyúkat tartalmazott. Mindezek a frissítések azt jelentették, hogy a kis Suzuki 123 lóerőt és 148 Nm nyomatékot produkált.

Az erőforrás frissítése mellett a Suzuki a Swift Sport külső megjelenését is módosította. Meghosszabbították a Sportot 70 mm-rel, és új, sportosabb lökhárítókat és spoilereket adtak az autónak. Kettős kipufogóvégcsövek is kerültek bele, valamint 16 vagy 17 colos kerekek (modelltől és piactól függően).

A kanyarstabilitás is javult a merevebb felfüggesztés révén, és az autó mind a négy kerékre tárcsafékeket kapott. Belül a Swift Sport nagyrészt megtartotta az alapkivitelű autó berendezését, de piros sportüléseket kapott (a Recaro ülések opcionális extrafelszereltséget jelentettek).

Swift Sport – Második generáció

Az évek múlásával a Suzuki nem pihent a babérjain, és 2012-ben bemutatták a Swift Sport második generációját.

Az első generációs Swift Sport sikerének köszönhetően a Suzuki úgy döntött, hogy 2012-ben a harmadik generációs Swift platformjára épülő új változatot készít. Az új Swift Sport egy átdolgozott 1,6 literes négyhengeres motort kapott, amely akár 130 lóerőt és 160 Nm nyomatékot is leadhatott.

Kívülről a második generációs Suzuki Swift Sport új hátsó spoilert, új karosszéria-készletet, nagyobb első hűtőrácsot és 17 colos könnyűfém keréktárcsákat kapott. Az autó emellett alacsonyabb lett, mint a szériamodell, és valamivel merevebb felfüggesztést kapott.

A második generációs Sport új bőr vödörüléseket kapott sportos piros varrással és “Sport” logóval. Új kormánykerék és más műszerek egészítették ki a belső tér módosításait.

Turbóval jött a harmadik Swift Sport

Legújabb tagjaként a családnak a harmadik Swift Sport már turbómotort kapott: a négyhengeres ugyanúgy 140 lóerős, mint a Vitara S-ben és az SX4 S-Crossban. A Vitara S-ből átvett motornak a várhatóan erősebb terhelés miatt a hűtőrendszere nagyobb kapacitású, mint ott.

A gyorsulás 100-ig 8,7 helyett 8,1 másodperc, a végsebesség 195 km/óráról 210-re javult. Az új motorral a Swift Sport kevésbé izgalmas, de sokkal gyorsabb lett. A csatazaj, a gangolás, a fent kinyíló motor tüzelte a hangulatot, de azt ne felejtsük el, hogy az elődtől nem csak a kategóriatársak léptek el teljesítményben.

A Suzuki Swift úgy lett turbós, hogy továbbra is jóval csekélyebb teljesítményű a konkurenseknél. Összességében az új Suzuki Swift Sport sokkal jobb autó az előző, AZG Swift sportváltozatánál, jóval könnyebb, kényelmesebb, takarékosabb, lényegesen gyorsabb nála és vezetni is élvezet.

Szólj hozzá!