Jó, megbízható olcsó használt autó ennyi pénzért? Igazi kihívás! Nem egyszerű feladat, mert ebben az ársávban már rengeteg eladó kocsi akad, az öreg prémium autóktól kezdve a tömegtípusokon át egészen a takarékos, városi kisautókig.
Aki tutira akar menni, az inkább az utóbbi kategóriából válogat, esetleg egy-egy népszerűtlenebb kompaktot szemel ki magának. Nagyobbat, erősebbet 300 ezerért tényleg csak romot kapunk.
Ne félj az olasztól! – Fiat Punto II
Az olaszoknál keresve akad olcsó használt autó nem kevés. A Puntót 1999-ben dobták piacra, és formája még ma sem ciki, igaz a 2003-as ráncfelvarrás nagy lámpái megtörték a harmóniát, de 300 ezerért nem lovagolunk a dizájnon. A típus sokáig piacon volt, ezért rengeteg akad belőle, 2007-2010 között egy újabb átdolgozás után Punto Classic néven kínálták.
Az évszámok bűvöletét engedjük el, ennél az autónál is igaz, hogy az állapot az első, a ráncfelvarrás előtti darabok között is akdhat megfelelően karbantartott darab, és a későbbi évjáratok nem jelentenek sokkal több extrát.
Gyakoriak a Punto 2-eseknél a váltóbowden cserék is, mivel a bowden gömbfeje elöregszik, majd leesik. Előfordulhatnak elektromos hibák, a kormányzást könnyítő City szervó is gyakran elhalálozik, de nem kell anyagi katasztrófátó tartani.
Leginkább az 1,2 literes motorokkal találhatjuk meg, a 16 szelepes 80 lóerős jobb választás, mint a 8 szelepes 60 lóerős, ha hosszabb utakat is bevállalunk. Gázolajos blokkjai közül ezért az összegért az 1.9-es dízel az ajánlott, amely 60 lóerősként szívó, 80 lóerővel pedig turbósként is elérhető volt.
Bár nem 300 ezer forint, de a csúcs egy igazi olasz kis méregzsák, a 131 lóerős sportmodell a Barchetta 1,75 literes szívómotorjával.
Olcsó használt német? – Volkswagen Polo
Barátságos formája garantáltan nem kelt ellenérzést egy családtagban sem, a harmadik generációs Volkswagen Polo a tökéletes, átlagos autó a célra. A típus vizsgálata során mindenképp figyeljünk oda a generációra jellemz váltóhibára, amimegkeserítheti az életünket. A javítás munkadíjjal együtt drága, márpedig ismert probléma a Polo-tulajok számára. Ezen kívül a gyújtáskapcsoló, valamint a villanyablakok kapcsolói is típushibaszerűen mennek tönkre.
A típus előnye, hogy sok verzió akad belőle, összesen négyféle karosszéria szerepelt a kínálatban. Volt öt-háromajtós, illetve kombi és limuzin is. Az 45-50 lóerős ezres motorok gyengék, inkább az 1,4 literes 60-75 lóerős benzines az ajánlott.
Bakancsot Japánból – Nissan Micra K11
A bakancs Micra becenéven emlegetett típusból kevesebbet találunk ebben az ársávban, és ez nem véletlen. Ez egy klasszikus japán értékeket villantó, megbízható, jól összerakott konstrukció, ami pont ezért tartja az árát.
Komoly típushibákról nincs információ. Az egyliteres 60 lóerős alapmotor is négyhengeres és tizenhat szelepes, és akárcsak nagyobb testvére, ez is láncos vezérlésű, még nem a nyúlós, szakadós fajtából. 75 vagy 82 lóerőt teljesít a nagyobbik benzines, a dízelek száma elenyésző.
Ritkán elromolhat egy indításgátló, megesik, hogy a kopogó toronycsapágyakat cserélni kell. Ez nem túl drága, egynémely Micrában a szellőzőventilátornak csak a legerősebb fokozata marad meg, ilyenkor a panelt cserélni kell.