Top 8: Legdurvább sportgép, ezek szó szerint letépik a fejed!

Egyértelmű, miért autózik a világ. A motor hajtotta, önjáró négykerekű hihetetlen hasznos, kényelmes gyors utazást szavatol nekünk és a csomagjainknak. Ennek ellenére akad pár őrült gazdag, aki másra vágyik. Szenvedésre, pokoli tempóra, arcba csapódó kavicsokra. Ezek a sportgépnek álcázott országúti bestiák nekik készültek. Íme, a tíz legőrültebb benzinfaló, amivel részt vehetünk a forgalomban!

8. Morgan 3 wheeler

Egy feltámadt klasszikus sportgép, ami három kerekével mára túlvilági látványt nyújt az átlagautók között. A kabin rendkívül szűk, mintha egy guruló kádban ülnénk, tető még jelzésszinten sincs, az első tengely elé szerelt kéthengeres V-motor pedig csontig hatoló vibrációval dohog. Az apró lélekvesztő hiába 80 lóerős csak, mégis felejthetetlen élményt nyújt annak, aki hajlandó mindezért 9,5 millió forintot fizetni.

7. KTM X-bow

A KTM neve főleg a motorok világában ismert, de az osztrák cég tett egy kirándulást az utcai versenyautók világába is. Így született a szikár, agresszív külsővel megáldott X-bow. Az Auditól származó motor 240 lóereje Porschéket alázó 3,9 másodperces gyorsulást szavatol, tető nincs, és a szélvédő is feláras extra.

6. Radical SR3 SL

A Radical versenyautókat gyárt. Pont. Az SR3 SL csak annyiban különbözik, hogy rendszámot kapott, indexet, lámpákat, így saját lábán juthat el a pályáig. Már ha van olyan őrült a tulaj, hogy ABS, ESP nélkül, fülébe visító 300 lóerős motorral küszködje végig az utat.

4. BAC Mono

Az iszonyat könnyű sportgép általában célszerszám, esztétikai szempontból csapnivaló. Nos, a BAC Mono rácáfol erre, elég ránézni és szívünk elolvad, a lágy hullámok, pengeéles ívek tökéletes harmóniája láttán. A formához lehengerlő tempó társul, a 280 lóerős Cosworth motor röpke 2,8 másodperc alatt katapultál százra, de 160-ig is csak 6,7 másodperc telik el. A sebesség egyszemélyes kegytárgyát húszmillió forintért viheti haza a szépre, száguldásra fogékony tehetős vásárló. A típus akkor vált országszerte ismertté, amikor a Budapesten élő multimilliomos életművész (akit nemrég szédítő mértékű csalás miatt helyeztek vád alá), Josh Cartu a Váralagútban összetört egyet.

3. Caparo T1

Számok terén az abszolút csúcs sportgép, a Caparo T1 ostromolja a Forma-1-es rakéták teljesítményszintjét. Mindössze 550 kilót nyom, ehhez pedig felfoghatatlan 620 lóerő társul a 3,5 literes V10-es motornak köszönhetően. Ekkora nyers erőt megzabolázni emberfeletti kihívás, a Caparo vezetője mégis hajthat közúton. Ha van elég mersze!

 

2. Caterham R500

Ha egy unatkozó milliomos a vezetés szűretlen, őszinte élményére vágyik, vesz egy Caterhamet. 120-150 lóerővel, ami a pöttöm kasztnihoz és az alacsony tömeghez bőven elég. Viszont ha halálra akar rémülni, akkor a száguldó koporsó 263 lóerős R500 csúcsverzióját rendeli meg. Se tető, se ajtó, se szélvédő, csak lézerpontos kormány, váltó és fék. A közúti rakéta pokoli erejéhez mérten olcsó vétel, 12 millió forintnyi fontért mérték Angliában. A gyártást 2014-ben fejezték be, összesen 174 darab készült.

1. Ariel Atom V8

A legbrutálisabb aszfaltszaggató, amit B-kategóriás jogosítvánnyal vezethetünk. Már a 300 lóerős kivitel is messze túllépett a józanság határán, de a V8 még rátesz egy lapáttal. A hiperkönnyű, 90 kilós motorból 482 lóerő szabadul a hátsó kerekekre. Eszement erő, főleg az ötmázsás tömeghez mérten. Az Atom rászolgált a nevére, bombaként robban előre, 2,4 másodperc alatt már százzal repeszt, és aki elég vakmerő akár 322km/órával is száguldhat. Mivel pusztító fegyver, csak 25 darab készült belőle, aranyáron, 50 millió forintért.

Apró blogunk hobbiból épül, és őrült mód örülnénk, ha egy Facebook megosztással (itt alul már lehet is osztani) adnád tovább az itt olvasott cikkeket. Persze csak ha tetszett 🙂 KÖSZI!

Szólj hozzá!