Egyértelmű, miért autózik a világ. A motor hajtotta, önjáró négykerekű hihetetlen hasznos, kényelmes gyors utazást szavatol nekünk és a csomagjainknak. Ennek ellenére akad pár őrült gazdag, aki másra vágyik. Szenvedésre, pokoli tempóra, arcba csapódó kavicsokra. Ezek a sportgépnek álcázott országúti bestiák nekik készültek. Íme, a tíz legőrültebb benzinfaló, amivel részt vehetünk a forgalomban!
8. Morgan 3 wheeler
Egy feltámadt klasszikus sportgép, ami három kerekével mára túlvilági látványt nyújt az átlagautók között. A kabin rendkívül szűk, mintha egy guruló kádban ülnénk, tető még jelzésszinten sincs, az első tengely elé szerelt kéthengeres V-motor pedig csontig hatoló vibrációval dohog. Az apró lélekvesztő hiába 80 lóerős csak, mégis felejthetetlen élményt nyújt annak, aki hajlandó mindezért 9,5 millió forintot fizetni.
7. KTM X-bow
A KTM neve főleg a motorok világában ismert, de az osztrák cég tett egy kirándulást az utcai versenyautók világába is. Így született a szikár, agresszív külsővel megáldott X-bow. Az Auditól származó motor 240 lóereje Porschéket alázó 3,9 másodperces gyorsulást szavatol, tető nincs, és a szélvédő is feláras extra.
6. Radical SR3 SL
A Radical versenyautókat gyárt. Pont. Az SR3 SL csak annyiban különbözik, hogy rendszámot kapott, indexet, lámpákat, így saját lábán juthat el a pályáig. Már ha van olyan őrült a tulaj, hogy ABS, ESP nélkül, fülébe visító 300 lóerős motorral küszködje végig az utat.
4. BAC Mono
Az iszonyat könnyű sportgép általában célszerszám, esztétikai szempontból csapnivaló. Nos, a BAC Mono rácáfol erre, elég ránézni és szívünk elolvad, a lágy hullámok, pengeéles ívek tökéletes harmóniája láttán. A formához lehengerlő tempó társul, a 280 lóerős Cosworth motor röpke 2,8 másodperc alatt katapultál százra, de 160-ig is csak 6,7 másodperc telik el. A sebesség egyszemélyes kegytárgyát húszmillió forintért viheti haza a szépre, száguldásra fogékony tehetős vásárló. A típus akkor vált országszerte ismertté, amikor a Budapesten élő multimilliomos életművész (akit nemrég szédítő mértékű csalás miatt helyeztek vád alá), Josh Cartu a Váralagútban összetört egyet.
3. Caparo T1
Számok terén az abszolút csúcs sportgép, a Caparo T1 ostromolja a Forma-1-es rakéták teljesítményszintjét. Mindössze 550 kilót nyom, ehhez pedig felfoghatatlan 620 lóerő társul a 3,5 literes V10-es motornak köszönhetően. Ekkora nyers erőt megzabolázni emberfeletti kihívás, a Caparo vezetője mégis hajthat közúton. Ha van elég mersze!
2. Caterham R500
Ha egy unatkozó milliomos a vezetés szűretlen, őszinte élményére vágyik, vesz egy Caterhamet. 120-150 lóerővel, ami a pöttöm kasztnihoz és az alacsony tömeghez bőven elég. Viszont ha halálra akar rémülni, akkor a száguldó koporsó 263 lóerős R500 csúcsverzióját rendeli meg. Se tető, se ajtó, se szélvédő, csak lézerpontos kormány, váltó és fék. A közúti rakéta pokoli erejéhez mérten olcsó vétel, 12 millió forintnyi fontért mérték Angliában. A gyártást 2014-ben fejezték be, összesen 174 darab készült.
1. Ariel Atom V8
A legbrutálisabb aszfaltszaggató, amit B-kategóriás jogosítvánnyal vezethetünk. Már a 300 lóerős kivitel is messze túllépett a józanság határán, de a V8 még rátesz egy lapáttal. A hiperkönnyű, 90 kilós motorból 482 lóerő szabadul a hátsó kerekekre. Eszement erő, főleg az ötmázsás tömeghez mérten. Az Atom rászolgált a nevére, bombaként robban előre, 2,4 másodperc alatt már százzal repeszt, és aki elég vakmerő akár 322km/órával is száguldhat. Mivel pusztító fegyver, csak 25 darab készült belőle, aranyáron, 50 millió forintért.