Ezek a teherautók tényleg mindent kibírtak. Nem volt érzékeny elektronika, olvadozó műanyag, és túlbonyolított rendszerek. Aminek menni kell, annak menni kell a -60 fokban is. A nálunk is széles körben ismert ZIL-130-asok V8-as benzinmotorjai ilyen cudar időben is működtek, igaz, indítás előtt egy kisebb tábortüzet kellett rakni a blokk alá.
A ZiL-130 a Szovjetunióban a Lihacsov Autógyárban (ZiL) 1962-1994 között készültek ezek a teherautók. 1992-től a ZiL-hez tartozó Uráli Autómotorgyár (UAMZ) is gyártotta. Az UAMZ nevét 2002-ben Uráli Gépkocsik és Motorok (AMUR) névre változtatták, ezt követően a tehergépkocsit AMUR–53131 típusjelzéssel gyártják. 1994-ig a ZiL-nél 3.380.000 darabot állítottak elő belőle.
Motorja is emlékezetes darab, a V8-as hatliteres blokk 150 lóerőt termelt, és iszonyat mohón falta a benzint, de cserébe akár 90 km/órára is képes volt a kék villám.
A ZiL 130 műszaki adatai
Motor típusa: ZiL-130 V8
Teljesítménye: 150 LE, melyet 3200-as percenkénti fordulat mellett ad le.
Lökettérfogat: 5,969 köbcentiméter
Furat/Löket: 100/95 mm
Sebességfokozatok száma: 5+1
Végsebesség: 90 km/h
Üzemanyag fogyasztása: 27-38 liter/100 km