Egy elektromos roller vezetője rendkívül veszélyes manőverbe kezdett a 6-os főúton, ahol az autók között 90 km/órás sebességgel száguldva vágott be egy Audi elé. Az esetet rögzítő autós szerint a helyzetet tovább rontotta, hogy az Audi sofőrje is felelőtlenül viselkedett, és szinte teljesen rátapadva, minimális követési távolságot sem tartva haladt a roller mögött.
Bár baleset végül nem történt, ekkora sebességnél egy rollerrel elszenvedett bukás – még védőfelszerelésben is – szinte egyenlő a halálos kimenetelű sérüléssel.
A probléma egyik forrása, hogy a jelenleg hatályos KRESZ nem rendelkezik külön az elektromos rollerekre és hasonló, új generációs közlekedési eszközökre vonatkozó szabályozással. A rendőrség ezért a meglévő jogszabályok alapján, eseti mérlegelés szerint sorolja be ezeket a járműveket, amelyek így típustól függően minősülhetnek kerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak vagy akár motorkerékpárnak is.
A helyzet rendezése érdekében a rendőrség 2024-ben az alábbi kategóriákat vezette be:
Motoros roller: Olyan, legalább kétkerekű, álló utazásra tervezett, motoros meghajtású jármű, amelynek sebessége szabályozható.
Kis teljesítményű motoros roller: A motoros roller egy olyan változata, amelynek tömege legfeljebb 35 kg, teljesítménye maximum 1000 W, és sík úton önerejéből nem képes 25 km/óránál gyorsabban haladni.
Nagy teljesítményű motoros roller: Minden olyan motoros roller, amely a kis teljesítményű kategória feltételeinek nem felel meg.
A hamarosan megújuló KRESZ várhatóan már konkrét szabályokat is tartalmaz majd ezekre az eszközökre. A tervek szerint a nagy teljesítményű rollerekkel a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó szabályok szerint lehet majd közlekedni. Ez 14 éves korhatárt, valamint 45 km/órás maximális sebességhatárt jelentene a számukra. Forrás: Budapesti Autósok/Youtube