Óriási ötlet: erre használják kamionosok az üres műanyag palackokat

A képeket készítő mezei orosz autós csodálkozva nézte a kamionok kerekeire rögzített színes palackokat. Halvány lila gőze sem volt arról, mire jók, a közösségi oldalak népe pedig vad találgatásba kezdett. Van aki arra tippelt, hogy ezzel előzik meg a felnin lévő nyílások befagyását.

Ennél sokkal egyszerűbb, és ötletesebb a megoldás igazi célja.

Amikor a hőmérséklet tartósan -30 Celsius fok alá esik, és a jéglerakódás elkerülhetetlen az abroncsok környékén, akkor könnyen beállhat egy-egy kerék. Mi istapasztalhattuk ezt autóinkon minden télen, a kerekek mögött felgyűlt jégkása betonszilárdságú tömbbé állt össze. A kamionoknál ezt a sofőr észre sem veszi a szerelvény mozgásán, csak amikor már kész a baj, eldurrant az abroncs.

Így a PET-palackok egyszerű jelzőbójaként funkcionálnak, a vezető a tükörbe nézve tudja ellenőrizni, hogy minden kerék forog-e. Filléres, mégis hasznos, és ellátja a funkcióját, nyilván lenne erre is méregdrága elektronikus szenzor, de minek, ha ott a kamionos túlélő ösztön?

Hol máshol, mint Szibériában van szükség ilyesmire?

Oroszország, Szibéria a világ leghidegebb területe. Moszkvától 8500 km keletre, az északi sarkkörtől mindössze 450 km-re délre. A januári, februári átlaghőmérséklet (!) -42-43 Celsius fok, de mértek itt már mínusz 67 fokot is, sőt augusztusban plusz 38 fok is előfordult, azaz akár több mint 100 fokos hőingadozás sem elképzelhetetlen egy éven belül.

Ezek az autózás legfontosabb íratlan szabályai

 

 

Szólj hozzá!