Kevesebb hengert, több digitális kütyüt hoz a vadi új Mercedes C-osztály

Az újdonság elődjénél tágasabb és minden részletében fejlettebb, az első olyan Mercedes, amelynek minden hajtáslánca rendelkezik elektromos rásegítéssel. A konnektoros hibrid hajtáslánc egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométert is megtehet, természetesen ha megfelelőek a körülmények.

Formaterv: érzéki letisztultság sportosan elegáns megoldásokkal

Az új C-osztály a magabiztos arányaival már álló helyzetben is dinamizmust sugároz. A rövid első és hátsó túlnyúlás a hosszú tengelytávval, valamint a hátrébb tolt utastér a klasszikus sportmodellek ismertetői, amelyhez szélesebb nyomtáv és 17-19 colos kerekek társulnak.

Elöl a márka jól ismert hűtőrácsát találjuk, alaphelyzetben központi csillaggal és lamellákkal. Az AVANTGARDE kivitel esetében további díszítő elemek és króm keretek garantálják a kivételes megjelenést, miközben az AMG Line a gyémántmintás hűtőráccsal nyújt még izgalmasabb látványt. A szedán esetében elsőként üdvözölhetjük a kifejezőbb, kétrészes hátsó lámpákat. A színpaletta három új árnyalattal bővült.

Beltér

A műszerfal egy alsó és egy felső részre oszlik: a szárnyat mintázó szekció az új, laposabb légbeömlőkkel ad helyet a látványos díszbetéteknek, míg az alsó a középkonzol folytatásaként olvad össze egyetlen egységgé. A vezetőközpontúság még sportosabb hangulatot teremt: a műszerfal és a központi kijelző hat fokkal fordul a pilóta felé.

Az AVANTGARDE kivitel új sportülései a könnyedség érzését teremtik meg, a különleges kialakítású fejtámlák pedig nem csak látványos megjelenést biztosítanak, de állíthatóságuk révén a kényelmet is kiválóan szolgálják. A műszerfal műbőr vagy nappabőr borítással is elérhető, amelyhez még izgalmasabb hatású, nyílt pórusú díszbetétek és valódi alumínium társul. A látványt és a személyre szabhatóságot már alapfelszereltségként kibővített LED-es hangulatvilágítás fokozza.

A különálló, lebegő hatást keltő műszercsoport a klasszikus körműszerekkel kiváló tájékoztatást nyújt, opcionálisan pedig 10,25 helyett 12,3 colos kivitelben is elérhető. Központi elem a különálló, nagyfelbontású érintőképernyő. Az enyhén a vezető felé forduló megjelenítő alaphelyzetben 9,5, opcionálisan pedig 11,9 colos.

A lényeg:KÜTYÜMÁNIA

A továbbfejlesztett „Hey Mercedes” beszédvezérlés nem csak minden eddiginél interaktívabb, de az online kapcsolat révén tanulásra is képes. Kiismerve szokásainkat számos szolgáltatást már a „Hey Mercedes” felszólítás nélkül is elérhetünk, az asszisztens rendszer pedig a jármű egyes funkcióit is képes már elmagyarázni, így például szükség esetén tájékoztat minket az elsősegély csomag elhelyezkedéséről.

Az MBUX Smart Home funkciójával a C-osztály az okosotthonnal szoros összeköttetésben, komfortzónánk kibővítéseként működik, és hozzáférést kínálhat egyes otthoni funkciókhoz. Állíthatjuk otthonunk hőmérsékletét, kapcsolhatjuk a lámpákat, a redőnyöket, nyithatjuk a garázsajtót, a mozgásérzékelők és a kamerarendszer pedig tájékoztathat minket a várt vagy nem szívesen látott látogatókról. A Mercedes-Benz „Online Music” funkciója hozzáférést biztosít a legnagyobb streaming szolgáltatók zenetárához közvetlenül az MBUX rendszer részeként. Az opcionálisan elérhető kiterjesztett valóság (Augmented Video) funkció az első kamera képét vetíti ki a központi kijelzőre, amelyet kiegészítő virtuális adatokkal lát el, például nyilakkal segíti a navigációt, az élő kameraképen jeleníti meg a közlekedési lámpákat vagy akár a házszámokat, illetve segíti a megfelelő sáv kiválasztását is.

Az opcionális felszereltségek listáján megtalálható a színes, szélvédőre vetítő head-up display is. A kibővített tartalmakkal rendelkező rendszer 9 x 3 colos felületen dolgozik. A központi kijelző alatt elhelyezett ujjlenyomat-olvasó segíti a gyors és kényelmes bejelentkezést az MBUX rendszerbe, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá a személyes adatainkhoz és online fizetési lehetőségeinkhez.

Az MBUX rendszer vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé. Így a C-osztály anélkül fejleszthető, hogy az ügyfeleknek ehhez el kelljen látogatniuk a szervizbe. A megoldásnak köszönhetően bizonyos funkciók előfizetésére is lehetőség van.

Digitális fény?

Az új C-osztály szériában LED High Performance fényszórókkal rendelkezik. Az opcionális DIGITAL LIGHT rendszer viszont forradalmi megoldásként nem csak kiválóan világít, hanem lámpánként 1,3 millió mikrotükrével tökéletesen alkalmazkodó, nagyfelbontású fényt bocsájt ki.

Mindez nem csak a közlekedőtársak elvakítása nélküli tökéletes világítást jelenti, hanem kiegészítő funkciókat is. A DIGITAL LIGHT például útfelújítások esetén az úttestre világít egy tájékoztató jelzést a jármű szélességéről, így a vezető a szűkebb helyeken is nyugodtan, erre támaszkodva vezethet.

Elektrifikáció és downsizing, izgató változások?

Az elektrifikáció és a downsizing eredményeként a C-osztály új mércét állít fel hatékonyság tekintetében. A motortérben kizárólag a legmodernebb négyhengeres erőforrásokat találjuk: a turbófeltöltésű dízel és benzines motorok munkáját integrált indítómotorgenerátor (ISG) segíti, amely a 48 V-os hálózattal összeköttetésben lehetővé teszi a hatékony vitorlázást, a rásegítést és az energia visszanyerését, aktívan hozzájárulva az üzemanyagmegtakarításhoz. A rendszernek köszönhetően az erőforrások különösen gyorsan és finoman indulnak újra, így a start-stop rendszer működése jóformán észrevehetetlen.

Kiemelkedő hatékonyságú az új OM 654 M dízelmotor, amely második generációs ISG rendszerrel rendelkezik. Az akár 265 lóerős teljesítményéhez akár 20 lóerőt tesz hozzá a 48 V-os rendszer, átfogó átalakításai pedig minden eddiginél meggyőzőbb motort hoznak létre. A hosszabb, 94,3 milliméteres löket a korábbi 1950-ről 1992 cm3-re növeli a hengerűrtartalmat, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 bar-ra növekedett. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltő különösen gyors reakciókat biztosít, az acéldugattyúkban elhelyezett speciális hűtőcsatorna pedig a hőháztartásnak kedvez. A kipufogógáz-kezelésben is továbblépnek az új négyhengeres motorok, amelyek működése minden eddiginél tisztább.

Az ugyancsak moduláris kialakítású M 254-es négyhengeres, turbós benzinmotor hatékonyságát is a második generációs ISG rendszer fokozza. Akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is hozzátehet a hajtáshoz az elektromos kiegészítés. A Mercedes-AMG Petronas Formula 1-es csapat tervezőitől érkezett az új kialakítású, kettős megfúvású turbófeltöltő technológia, amely még gyorsabb reakciókat biztosít. Az overboost funkció révén a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszik.

A 9G-TRONIC automata váltó minden motorváltozatnál az alapfelszereltség része. Az ISG-vel történő együttes kialakítás helyes és súlyt takarít meg, az elektromos kiegészítő olajpumpa pedig a mechanikus olajpumpa munkaigényét 30 százalékkal csökkenti – növelve a hatékonyságot. Emellett az integrált váltóvezérlés is megújult: a többmagos processzor és kevesebb alkatrész 30 százalékkal könnyebb elektronikai kialakítást tesz lehetővé.

A 4MATIC összkerékhajtási rendszer is továbbfejlődött. Az új elsőtengelyes hajtás lehetővé teszi a magasabb nyomaték átvitelét, ideális tengelyterhelés-elosztást biztosítva. A korábbi megoldáshoz képest kisebb súly pedig hozzájárul az alacsonyabb CO2-kiocsátáshoz. A hatékonyságot nem csak ez, hanem az eddiginél alacsonyabb ellenállás is fokozza.

A vadonatúj, dinamikusan hangolt futómű elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás.

A vadonatúj C-osztály különösen stabilan és dinamikusan viselkedik az opcionális hátsótengely-kormányzás esetén. A hátsó kerekek 2,5 fokos elfordulása 43 centiméterrel, 10,64 méterre csökkenti a fordulókört. Mindehhez egy közvetlen kormányzási áttétel is társul, így a végállások között 2,35 helyett 2,1-et, illetve 2,3-at (4MATIC modellek esetén, komfort kormányzással) fordul a volán. Mindez még gyorsabb reakciókat tesz lehetővé. 60 km/h-s sebesség felett a hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, fokozva a menetdinamikát és csökkentve az alulkormányozottsági hajlamot.

Minden eddiginél nagyobb tér és fokozott praktikum

4751 mm-es hosszúságukkal és 1820 mm-es szélességükkel a Limuzin és T-Modell típusok jóval nagyobbak elődjeiknél. A tengelytáv 25 mm-rel növekedett 2865 mm-re, amely elöl és hátul egyaránt nagyobb helykínálatot biztosít. A nagyobb méretek ellenére a légellenállási együttható változatlanul 0,24 a szedán és 0,27 a kombi modellek esetében.

Szólj hozzá!