Az Osztrák Néppárt (ÖVP), az Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) és a NEOS liberális párt hosszas tárgyalásokat követően koalícióra lépett, és közös kormányprogramot fogadtak el Ausztriában. Ennek egyik lényeges pontja, hogy a gépjárművekre vonatkozó adót – amely az osztrák megfelelője a hazai, illetve német gépjárműadónak – kiterjesztik az elektromos autókra is.
Már az ÖVP és a Szabadságpárt (FPÖ) közötti, végül kudarcba fulladt tárgyalások során felmerült, hogy megszüntetik az elektromos autók adómentességét a motoralapú biztosítási adó tekintetében.
Az Osztrák Autóklub (ÖAMTC) korábbi tájékoztatása szerint az elektromos autók tulajdonosainak átlagosan évi 400 euróval (kb. 160 000 forint) kell számolniuk ezen adó bevezetése miatt.
A „Kleine Zeitung” értesülései szerint az ÖVP, az SPÖ és a NEOS megállapodtak abban, hogy megtartják az elektromos hajtású céges autók adókedvezményeit, és elvetették azt a tervet, amely megszüntette volna az ilyen járművek természetbeni juttatásának kedvezményét. Ez jó hír a céges elektromos autók használói számára.
Ezen kívül az új kormány programjában az elektromobilitás csupán kétszer kerül említésre: egyrészt a pihenőhelyeken a töltőállomások vonzó kínálatával kívánják közelebb hozni az elektromobilitást az osztrákok mindennapi életéhez, másrészt egy átfogó közlekedési és infrastrukturális stratégiát kívánnak kidolgozni, amely tíz évre előre tekint és előrelátóan tervez.
Ugyanakkor a „Kleine Zeitung” szerint a dízelüzemű járművek adókedvezményei változatlanok maradnak az új kormány alatt.
Továbbra is kérdéses az akár 5 000 eurós (kb. 2 millió forintos) elektromos autó vásárlási prémium jövője, amelyből 3 000 eurót az állam, 2 000 eurót pedig a kereskedő biztosított. A támogatási alap február közepe óta kimerült, és annak folytatása az új kormány döntésétől függ. Csak tavaly mintegy 18 000 elektromos járművet és 25 000 töltőpontot támogattak. A leköszönő klímavédelmi miniszter, Leonore Gewessler (Zöldek) a hónap elején rekordkeresletről számolt be.