Használt autót a 150-200 ezer forintos ársávban keresve nincs egyszerű dolgunk. Még ennyi pénzért is rengeteg autó keres új gazdát, állapotuk pedig a teljesen üzemképestől egészen a használhatatlanig terjedhet, itt tényleg nincs értelme márkák, előítéletek alapján válogatni.
Mert egy rosszabb hírű olasz, francia használt autó is lehet jó vétel ennyiért, csak tudni kell mit veszünk, és főleg, hogy kitől. Kétszázezerig jobb ha elfelejtjük a kereskedőket, nekik a hasznot minden autón be kell hajtani, így elképzelhetjük ők mennyiért vették meg azt a kocsit, amit végül mobil árban próbálnak eladni.
Jobb tulajdonostól választani, akik tisztában vannak az autó értékével, így az alkura is nagyobb az esélyünk. Ezen a szinten már az is nagy fegyvertény ha négy jó állapotú, egyforma abroncs van a kocsin, és a következő műszakiig van annyi idő, hogy az esetleges hibáit eltüntessük.
A racionalitás még azt diktálja, hogy a tömegtípusokból válogassunk, és kerüljük a különleges, kis darabszámban fellelhető autókat, mert ezekhez általában nehézkes alkatrészt szerezni.
Ezek alapján a mai aktuális típusunk az Opel Astra!
Opel Astra F, 1991-2002
Ezért lehet jó tipp a kilencvenes évek népautója, ami tágasabb, kulturáltabb mint a Suzuki Swift, mégis ugyanazon az árszinten eltartható. Volt belőle mindenféle kivitel, a három és ötajtóson túl szedán, kombi, és kabrió is.
Az első generációs Astra 1991 augusztusában került piacra, Szentgotthárdon 1992-től indult be a típus hazai gyártása, és a magyar gyárban összesen 80 835 darab került le a szalagokról. Miután itthon kifutott a típus Lengyelországban folyt tovább a termelés egészen 2002-ig.
A kombi az igazi mindenes melós használt autó, és sokan úgy is bántak vele, a háromajtósok gyakran kerültek fiatal „wannabe” versenyzők kezei közzé, így ha a forma, a praktikus csomagtér nem számít, akkor az ötajtós mellett mindenképp a négyajtós szedán a befutó. Ezekkel kevesen vágtak bele brigádszállításba, építkezésbe, a kései évjáratok megkímélt darabjai között megéri kutakodni.
Rengeteg motorral árulták fénykorában, a technika minden esetben egyszerű, a fogyasztás élhető keretek között marad. A 60 lóerős, merőben élettelen 1,4-es 7,17 L/100 km a lusta, de valamivel erősebb, 75 lovas 1,6i 7,26 litert fogyaszt a tapasztalatok szerint. A népi kollektív tudat tapasztalatai szerint a megbízhatóság a nyolcszelepes blokkokban (C16NZ. kódjelű) rejlik, a tizenhat szelepes Ecotec motorokkal már több gond akad, jellemző rájuk a magas olajfogyasztás.
Az 1,7 literes szívó és turbódízelek alacsony fogyasztással kecsegtetnek, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek, főleg mivel mára megkerülték a Holdat oda-vissza, miközben elugrottak a Marsra.
Jelenleg közel száz eladó darab akad a használtautó.hu oldalán 200 ezer forintig, de arra számítanunk kell, hogy a rozsda garantált. Cserébe legalább jól látható helyeken rohad a típus, főleg a sárvédőívek, küszöbök, a csomagtérajtó, valamint az üzemanyag-betöltő környéke omlik szét először.