A Mitsubishi Lancer EVO IX egy generáció álomautója volt. Könnyű szerelembe esni a ralipályák hangulatát őrző japán modellel. de ha minden adott, akkor is érdemes alaposan megnézni alulról a kocsit. Mert a legendás hírnév a rozsdától nem védte meg, ezek a gépek is pokolian tudnak rohadni.
Gyártó és típusfüggő a korrózió a tíz év feletti kocsiknál, a minőségben komoly a szórás. Vannak könnyen rozsdásodó darabok, vannak amelyek a sós, tengerparti levegőnek, téli sózásnak adják meg magukat, és vannak a kifejezetten korrózióálló típusok, amelyekre őrült módon odafigyeltek a gyárban.
A Mazdákról például mindenki tudja, hogy az enyhe reggeli párától mállani kezdenek, a kétezres évek első évtizedében gyártott összes példánnyal szemben ajánlott az óvatosság.
A felvételen látható Lancer EVO mutatja, hogy ha egy típus fogékony rá, akkor a rozsda megállíthatatlan, és nem érdekli a presztízs. Ezek az autók profi alvázvédő kezelés nélkül olyan helyen ahol van eső és tél garantáltan elporladnak.
A videón szereplő darabot láthatóan lepacsmagolták valami fekete trutymóval, de ez inkább rontott a helyzeten, alatta leveles tésztává fonnyadt az összes lemez.
A következő viszont hazai példa, és nem kevésbé elrettentő. Ezt a Mazdát a felvétel készítése előtt importálták az országba, és az átvizsgálást végző szerelő szerint ott virít rajta a magyar rendszám, a padlólemeze pedig porrá van rohadva.