Egy érdekes újítás mentheti meg a dízelmotorokat!

Ha azt hitted, hogy a BMW csak a sportautókra és a luxusra koncentrál, ideje újragondolnod! A bajor autógyártó a hagyományos dízelt forradalmasító HVO100 üzemanyaggal csökkenti drasztikusan a szén-dioxid-kibocsátást – akár 90%-kal is! Ez nem holmi PR-fogás: a HVO100 olyan, mint a dízelek bioüzemanyag-szuperhőse, tisztább, hatékonyabb és még hidegben is jól teljesít.

Mi is az a HVO100?

A HVO (hidrogénnel kezelt növényi olaj) olyan új generációs üzemanyag, amely nem fosszilis alapú. A „100” pedig azt jelzi, hogy 100%-ban tiszta megújuló nyersanyagokból készül. A BMW-nél ez a Neste MY Renewable Diesel™ névre hallgat, és a fosszilis gázolajjal összehasonlítva 90%-kal alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátást garantál. Már a müncheni és más németországi BMW gyárakban is ezzel töltik fel az új dízelmodelleket.

Hogyan működik?

A HVO100 nem csak tisztább, de jobb is, mint a hagyományos dízel: hidegben könnyebben indul, ellenáll a dízelpestisnek (igen, ez egy létező dolog!) és jobban védi a motor alkatrészeit. Ez azt jelenti, hogy hosszabb élettartam és kevesebb szervizlátogatás vár rád.

Az EU-ban több mint 250 millió autó fut az utakon. Ha mindet megújuló üzemanyaggal töltenénk, drasztikus változást érhetnénk el a kibocsátás-csökkentés terén. És bár az elektromos autók is fontos szerepet játszanak, a belső égésű motorok még mindig velünk lesznek egy ideig. A BMW pontosan erre készül – nem csak álmodozik a jövőről, hanem aktívan formálja azt.

Mi következik?

2025-re a Németországban gyártott összes dízel BMW-t HVO100 üzemanyaggal tankolva szállítják. Ez nem csak a környezetért tett nagy lépés, hanem egy határozott jelzés is: az autóiparban a fenntarthatóság és a teljesítmény kéz a kézben járhat.

Te mit gondolsz? Vajon a HVO100 a dízelek jövője, vagy csak egy átmeneti megoldás? Kommentelj, és oszd meg a véleményed!
forrás: BMW

Szólj hozzá!