Jeremy Clarkson szerint egyike a legjobb sportkocsiknak, ráadásul nem sokkal később 2001-ben felkerült a legjobb 100 autó listájára is, mégpedig a 29. helyre. A külsőért a Pininfarina volt felelős, a belteret Walter de Silva rajzolta, a motorháztető alatt pedig akár a Busso V6-ost is megtalálhatjuk.
Az újkori Alfa GTV/Spider páros gyártása 1995-ben indult, szakítva a hagyományokkal, immár elsőkerék hajtással. A farolás hiányát viszont pótolta a dögös forma, és a szívhez szóló hangon éneklő V6-os Busso motor.
A motorok: 1.8TS – 144le, 2.0TS 155Le, 2.0 V6TB 202Le, 3.0 V6 24V – 232Le.
Az első facelift 1998 májusában volt. Krómkeretet kapott az alfapajzs és a külső fekete műanyagelemek színrefényezettek lettek. Megújult a középkonzol (156 mintára), új kormány (4 küllős helyett 3 küllős). Ugyancsak változott az ülések alapkiképzése és formája, és az utasoldali légzsák is szériafelszerelés lett. Rendelhető az oldallékzsák és újfajta alukerekek.
Második facelift: 2003. március. Az első és a hátsó lökhárító teljesen új formába öltözött, egy kicsit alakítottak a belső téren is, valamint új alukerekek is rendelhetők. Ám a leglényegesebb: a 3.2 V6-os 240 lóerős szív megjelenése mind a GTV mind a Spider változat orrában.
Mivel a Fiat Tipo/Tempra platformra épül, első futóműve, motorjai, váltója, hajtáslánca pedig 155-ös Alfa, a legjobb kompromisszumot jelentő erőforrása (2.0 TS) pedig az összes akkori Alfában dolgozott, nem horror az alkatrész, de szervízigényes.
„A hibái akár idegesítőek is lehetnének, de szerelmi jellegű függőséget az Alfa Romeo-nál erősebben kevés autó tud kiváltani. És a jelek szerint a GTV az esszencia, amiből a többi Alfába is csepegtetnek.” – írta Winkler Róbert a típusról még 2002-ben.